GRUB Menüsünü Düzenleme

    Bu yazıda sizlere GRUB önyükleyicisini kullanıyorsanız nasıl default işletim sistemini değiştireceğinizi ve zaman aşımı süresini düzenlemeyi göstereceğim.
   Öncelikle uçbirim açıyoruz ve root izni alıyoruz.


***"gksudo gedit /etc/default/grub" komutunu yazıyoruz ve enter'a basıyoruz.
  Soldaki gibi bir notdefefteri penceresi açılıyor.Bu not defterindeki "GRUB_DEFAULT=2" şeklinde yazan kısım bilgisayarınız başlatıldığında default(varsayılan) olarak seçilen işletim sistemidir.Dikkat etmeniz gereken sıra ile 0'dan başlar.Örneğin benim PC'min açılışında birinci sırada Kali,.sırada recovery mod ve 3.sırada Windows var.Ben windows'u default(varsayılan) yapmak için grub_default karşısındaki yazıyı  yaptım.Yani listedeki sırasının bir eksiğini yazıyoruz.
   "GRUB_TIMEOUT"un karşısında zaman aşımı süresi yazıyor(SANİYE cinsinden).Buradan sayıları değiştirerek zaman aşımını düzenleyebilirsiniz.
**Daha sonra yaptığımız işlemleri kaydetmek için CTRL+S ve CTRL+Q yapıp
yeni uçbirim açıyoruz."sudo update-grub" diyerek grubu güncelliyoruz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kali Linux ve Debian Usb Kurulumundaki Cd Sorunu Çözümü